Vyhledávání

Kontakt


Knihovna Václava Čtvrtka
"Jivínský Štefan"
Denisova 400
506 01 Jičín

jivinskystefan@seznam.cz

Od laureátky Štefana 2015 Terezy Dubinové

05.03.2016 16:13

 

V první řadě děkuji všem, kteří Jivínského Štefana chystají. Kdo pořádá kulturní akce, ví, kolik je za každou takovou událostí více či méně viditelné práce.

 

Do Jičína jsem s rodinou přišla v roce 1999. Devět let jsem byla na rodičovské dovolené a neměla ambice se kulturně realizovat, přesto se tak stalo: založením občanského sdružení Baševi s kolegou Janem Kindermannem a dalšími, se kterými pečujeme o židovské památky, a přátelstvím s paní knihovnicí dětského oddělení Alenou Pospíšilovou. Záhy jsem potkala také Davida Kracíka z občanského sdružení Zebín a pana faráře Josefa Kordíka ze Železnice, kteří se mi stali skvělými partnery v oblasti mého profesního zájmu: biblistice a hebraistice. Tolik darů a krásných setkání! Kdo ještě tvrdí, že je Jičín „malé město“? Těmto lidem patří moje díky za přátelství a spolupráci.

 

Největší díky bych chtěla vyjádřit svému manželovi, který trpělivě podporuje poněkud neobvyklé aktivity své ženy. Bez jeho pochopení bych se dobrovolnické i profesní práci ve svém oboru nemohla věnovat.

 

Společnost je živá a otevřená, když co nejvíce jejích členů spontánně tvoří kulturní komunitní život. Ať se nám to na Jičínsku i nadále daří!

 

Tereza Dubinová